خدمات شبکه و پشتیبانی شبکه

شرکت ایمن افراز عصر بویر با برخورداری از تیمی متشکل ازکارشناسان مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف سخت افزار، نرم افزار، سیستم‌های شبکه و امنیت اطلاعات، خدمات پشتیبانی در زمینه شبکه، مخابرات و  سیستم‌های کامپیوتری به کاربران گرامی ارائه می‌دهد.

 

خدمات اجرایی مربوط به پشتیبانی شبکه شرکت ایمن افراز عصر بویر

 

پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها

ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه

بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک

مدیریت دسترسی کاربران به منابع موجود در شبکه حسب نیاز کارفرما

انجام بازدیدهای دوره ای و گزارش ریسک ها و مشکلات موجود در شبکه به کارفرما

آموزش کاربران شبکه با هدف کاهش مشکلات شبکه ای و امنیتی

طراحی و اجرای سیاستهای امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان

نصب و راه اندازی سرویس های شبکه حسب نیاز کارفرما

راه اندازی Back Up Server در راستای ایجاد نسخه های پشتیبان از اطلاعات مهم کاربران

نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی شبکه همانند آنتی ویروس و فایروال و پیکیربندی حسب نیاز کارفرما

رفع مشکلات نرم افزاری کلاینت ها از راه دور

ارتقاء سخت افزاری تجهیزات شبکه و یا مشاوره در خرید تجهیزات

ساماندهی سخت افزاری شبکه شامل عملیات Passive حسب نیاز کارفرما

کنترل عملکرد صحیح سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات و PM کردن سرورها

بررسی وضعیت Raid بندی هاردهای بر روی سرور و مناسب بودن نوع Raid بندی و رفع نواقص مربوط به آن

بازبینی سرویس های نصب شده روی سرورها

بررسی عملکرد فایروالها و نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت

مستند سازی سخت افزاری سرورها و کلاینتها و سیار تجهیزات متصل به شبکه

تهیه نقشه از شبکه موجود و جانمایی المانهای شبکه
بررسی سرور دامین کنترل و اکتیو دایرکتوری ، رفع ایرادات مربوط به آن و در صورت نبودن نصب و راه اندازی سرور دامین کنترل و تنظیمات مربوط به اکتیو دایرکتوری و پالسی ها

بررسی استاندارد بودن اتاق سرور(محل استقرار سرورها) و چینش صحیح فیزیکی تجهیزات اتاق سرور مانند سرورها و سویچها

بررسی میزان استفاده از مجازی سازی در سرورها و نحوه نصب ویندوزهای مجازی کنار یکدیگر

بررسی وضعیت امنیت اطلاعات موجود در شبکه به لحاظ سطوح دسترسی به فایلها ، وجود فایل سرور، وضعیت بانکهای اطلاعاتی و … و وضعیت پشتیبان گیری موثر از اطلاعات

کنترل تنظیمات مربوط به سیاست گذاری در شبکه، رفع ایرادات مربوط به سیاست گذاری شبکه و درج پالیسی های لازم

بررسی های فیزیکی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم) و صحت راهکار ارتباطی موجود، بررسی تجهیزات روتر مانند سویچها و اکسس پوینتها چه به لحاظ سخت افزاری و اتصالات و چه به لحاظ کانفیگ ، بررسی تعداد و نوع سرورها، تعداد کلاینتها و سایر نودهای متصل به شبکه مانند سیستمهای حضوروغیاب و پرینترهای تحت شبکه و سیستمهای ضبط مکالمات تلفنی و …، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده

برنامه ما جهت ارائه خدمات پشتیبانی در ۴ مرحله

 

مرحله ۱ : نیازسنجی

پس از دریافت تماس از سوی سازمانها در بررسی های اولیه، با توجه به نیاز و وسعت هر سازمان طرح پشتیبانی متناسب با آن سازمان را ارائه می کنیم. پس از عقد قرارداد، بررسی های تکمیلی شروع شده و فعالیت صورت می گیرد

 

بررسی وضعیت موجود

o بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده

o بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات، PM کردن سرورها

o بررسی Raid بندی هاردهای سرور

o بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها

o بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت

o ثبت مشخصات سخت افزاری سرورها و کلاینتها

o تهیه نقشه از وضعیت موجود

اقدامات بهینه سازی

o نصب و راه اندازی اکتیو دایرکتوری و یا بررسی اکتیودایرکتوری موجود ، رفع ایرادات مربوط به آن

o چینش صحیح فیزیکی سرورها

o چینش صحیح ویندوزهای مجازی کنار یکدیگر

o بررسی پالیسی های لازم در شبکه، رفع ایراد، درج پالیسی های لازم

o بررسی فایل سرور، محل قرارگیری آن در سرور، میزان و نحوه دسترسی کاربران

اقدامات پشتیبانی

o نصب و راه اندازی سرویس های WSUS جهت دریافت آپدیت از مایکروسافت و انتشار آن روی ویندوزها

o نصب و راه اندازی سرویس WDS جهت نصب ویندوز روی کلاینتها به همراه کلیه نرم افزارها و تنظیمات

o نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت USB, Flash, Mobile و …

o نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت تهیه پشتیبان از کلیه قسمت های شبکه شامل فایل سرور، ایمیل سرور، دیتابیس ها

o نصب و راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه، انجام تنظیمات و درج پالیسی های مربوطه جهت آماده سازی Deploy کردن روی کلاینتها

 

 

مرحله ۲ : وسعت پشتیبانی

تیم پشتیبانی شرکت ما با بهره مندی از نیروهای متخصص تمام نیازهای شبکه، سخت افزارها و نرم افزارهای سازمان شما را پوشش می دهد.

 

 

o کارشناسان پشتیبانی ما همگی مورد تایید شرکت و دارای ویژگی های ذیل می باشند.

o امانت داری و تعهد

o دارای مدارک معتبر دانشگاهی

o دارای مدارک معتبر داخلی و خارجی در زمینه سرویس های مایکروسافت، سیسکو، میکروتیک و . . .

o مسلط به اکتیو و پسیو شبکه

o مسلط به تشخیص، عیب یابی و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری

o دارای تجربه کافی در زمینه شبکه های کامپیوتری

 

 

مرحله ۳ : تنوع پشتیبانی

 

o اعزام کارشناس بصورت مستمر: در این نوع پشتیبانی، اعزام کارشناس به سایت کارفرما به منظور بررسی مشکلات شبکه و رفع نیازهای مشتری، بصورت ثابت انجام می گیرد. بنا به نیاز و یا درخواست مشتری، امکان استقرار کارشناس در سازمان ها را نیز فراهم نموده ام. در این طرح، کارشناس مستقر مانند یک مدیر شبکه، نگهداری شبکه را بر عهده دارد..

o اعزام کارشناس در مواقع بروز مشکل: کارشناس بصورت دوره ای و در مواقع بروز مشکل اعزام می شود. مدت حضور کارشناس در محل، تا زمان برطرف شدن کامل مشکل می باشد.

o اعزام تیم کارشناسی: به منظور پوشش نیاز سازمان های بزرگ و یا سازمان هایی با شبکه وسیع، تیم کارشناسی اعزام خواهد شد.

o پشتیبانی از راه دور: کارشناسان فنی شرکت بر روی سیستم های مشتری ریموت می زنند و علاوه بر بررسی وضعیت سیستم ها، مشکلات بوجود آمده را برطرف می کنند.

o پشتیبانی تلفنی: در این نوع پشتیبانی، کارشناسان پشتیبانی از طریق تلفن راهنمایی های لازم را به مشتریان ارائه می کنند.

 

 

مرحله ۴ : بررسی مستمر

همانطور که میدانیم در یک شبکه هیچگاه نمیتوان به نقطه امنیت و پایداری ۱۰۰% رسید و این موضوع را همیشه باید در مسیر بررسی نمود و نه در مقصد. بزرگترین اشتباه مدیران معمولی این است که فکر میکنند اگر یکبار شبکه را بررسی ، بازسازی ، ایمن و پایدار نمایند ، تمامی مشکلات آنها برای همیشه حل شده خواهد بود ، در صورتی که این تفکر کاملاً اشتباه است. یک شبکه موفق و پایدار همواره نیازمند بازبینی های دوره ای و مستمر است زیرا نفوذگران و خرابکاران همیشه از روش های جدید و بروز استفاده می نمایند و همچنین تجهیزات موجود در شبکه باید بروز رسانی و بازبینی شوند تا مشکلات قبلی آنها مرتفع گردد.

 

خدمات پشتیبانی برای مشتریان عزیز می باشد

عقد قرارداد با سازمان ها و شرکت ها جهت پشتیبانی ، نگهداری و ارائه خدمات شبکه
پشتیبانی از کامپیوترها ، سرورها ، تجهیزات شبکه ، تجهیزات اداری ، دوربین های مداربسته و …
کنترل ، بررسی و مراقبت از سرورها از لحاظ سخت افزاری و تست قطعات
پشتیبانی Online و تلفنی در طول روز
حل مشکلات به وجود آمده و اضطراری در سریع ترین زمان ممکنه
مراجعه حضوری در محل شرکت جهت پشتیبانی و رفع مشکلات به وجود آمده در شبکه و سیستم ها
آنالیز و کنترل شبکه جهت پیشگیری از وقوع مشکلات و ایرادات احتمالی
آنالیز و بررسی وضعیت شبکه ، سرورها ، سرویس ها و نرم افزارهای شبکه و …
ارائه گزارشات دوره ای از وضعیت شبکه و همینطور موارد مورد نیاز سازمان ها و شرکت ها
مستندسازی از تجهیزات سخت افزاری شبکه ، سرورها ، سرویس ها ، تنظیمات قرارداده شده بر روی سخت افزارها ، توپولوژی شبکه ، سیستم های کامپیوتری و …

  نظرات